DESONS

Sobre el so i altres temes

muntanya

iSBiC a Filmin

iSBiC d'Antoni Pinent

Per fi es pot veure - a Filmin – el projecte iSBiC d'Antoni Pinent.

iSBiC, o sia 'I Still Believe in Celluloid', són 10 vídeos amb una durada total d'uns 78 minuts.

Veure i sentir. És un material especial, únic, estrany, juganer, amb diverses referències culturals. Tot molt d'acord amb com és l'Antoni, explosiu.

Em va proposar de fer el so de totes les càpsules d'iSBiC: el disseny i muntatge sonor i la mescla. I així va ser, de finals de juliol a finals d'octubre de 2020. Gairebé tres mesos d'intens treball sonor molt experimental, de recerca i de joc, de troballes i de culs-de-sac, d’anades i tornades una mica laberíntiques, fins a trobar i fixar el so que es volia. En plena pandèmia.

Fins ara, iSBiC no ho ha tingut fàcil per donar-se a conèixer, a part de festivals com L’Alternativa (novembre 2020), o de visionats especials com a Zumzeig (setembre, 2022).

A l’entrevista a desisFIlm (online film journal), Pinent comenta:

(…) es cierto que el aspecto sonoro en este trabajo es de gran importancia y está muy cuidado. Pues muchas de las ideas funcionan gracias a este. Me gusta concebir las ideas desde la ecuación/suma 1+1=3, es decir que la imagen + sonido den como resultado algo inesperado. (…)

Tengo que añadir, hasta que no se involucró R.C. Alexandri al proyecto, no empezó a caminar la fase de montaje de todas las cápsulas –y el número de ellas-, pues era su alma para darle vida al desarrollo, tono y ritmos de ciertas ideas e intenciones. El sonido tiene un componente mágico que te transporta y atraviesa la imagen, cuando se da ese elemento… se alcanzan algunos de sus objetivos. Se abren otras capas, y se entra en ciertas atmósferas con un poder magnético –cautivante-, casi hipnótico.

Fue un trabajo duro, por sus incertezas en la búsqueda de encontrar algo diferente, y con el añadido de haber trabajado a la distancia geográfica toda esa fase –por temas de confinamientos-, durante casi 5 meses de intensidad creativa. Articular las ideas en el montaje y su aspecto sonoro, simultáneamente.


Signo com a R.C. Alexandri, reinvindicant el segon cognom, igual com en els meus àlbums a Bandcamp, i com vaig fer per primer cop a les mescles d'Innisfree (J.L. Guerin, 1990).

< tornar a ESCRITS