DESONS

Sobre el so i altres temes

muntanya

Els germans grans i l'aprenentatge

Un germà gran pot tenir una gran importància en l'aprenentatge de cadascú. I això pot succeir sense que se n'adoni ni sigui conscient de la influència que té, o que ha tingut, al ser-ho de manera indirecta.

Per posar-ho en context, parlo dels anys 1964 al 1968, aproximadament.

En el meu cas i gràcies a ell, recordo tres coses que van resultar cabdals, o a mi m'ho sembla:

• Els llibres de Michel Quoist [1], com Estimar, o el diari de Dani (Ed. Estela, 1963). Va significar la possibilitat de llegir en català i amb temes propis de l'adolescència.

• Els Beatles, amb l'EP Twist and Shout (EMI Odeon, 1963). Escoltar noves músiques a casa.

Obra abierta, el llibre d'Umberto Eco (Ed. Seix Barral, 1965). Més maneres de pensar.

Cadascun d'aquests elements va obrir les portes a d'altres mons. L'aprenentatge real neix de la curiositat i la recerca pròpies i d'aquesta espècie de laberint de coneixements que és el món i que cadascú transita com pot, mentre aprèn.

Obra abierta, el llibre d'Eco, no és un llibre fàcil. Estic segur que aleshores només n'entenia una molt petita part. Però allò que no entens, allò que desconeixes, també serveix i va teixint una espècie de xarxa amb capsetes que vas omplint de mica en mica, al llarg dels anys.

Doncs res, només remarcar que les troballes i els lligams que un va fent, creant aquests petits paquets de coneixement [1], són més duradors [2] que moltes de les coses que t'ensenyen a les escoles, on fins ara tot era massa mastegat. [3]

O així a mi m'ho sembla.


[1a] Coneixement, a la Viquipèdia.

[1b] Defining knowledge.

[2] Durador, perdurable, estable, persistent, permanent, invariable, constant, immutable, inalterable, indeleble.

[3a] Self studying vs University

[3b] Self-Education Vs. College. Top Pros and Cons for Smart Guys

< tornar a ESCRITS